Wednesday, June 4, 2008

Z Series: " Bos..ada video blue dok?" kalau ye pun....

* situasi di kedai 'communication and services'

datang 1 keluarga..
pasangan suami isteri..
bersama 2orang anak.
sorang tu mcm budak skolah menengah..
sorang lagi masih kecil..
juga kelihatan sorang perempuan tua..
rasa2 macam nenek budak tu..

anak die yang besar tu tanya..
"bos.. memory card ade dok?"
"ade2.. nok 1G ke 512?" aku tanya..
"1G bape inggit?"
"........" aku jawab.

sambil aku kuarkan memory card tu...
budak tu masih bertanya..
"banyok dok lagu leh masuk dalang memory card 1G ni?"
"eehh..banyok dik!"

tetibe si ayah mencelah..
tanpa segan dan silu..
"video blue buleh masuk la dok?"
"hok tu kite nok sbenonye.."

uih???!!
????*##@!
aku terdiam!
"er...errr..."aku tak tau nak kata.

si anak terus menyoal..
dengan nada yang bersungguh-sungguh..
"kedai ni ada masuk video blue dok??"

"kite takdok gitu...."

"saeng2 mung takdok?"

"takdok dik..!"

lepas dorang ni blah..
aku blur jap..
'betul' ke tidak diorang nih..
aku tak paham...
si mak ngan nenek die juz buat muke xde jiwa..
pelik2!! kalau ye pun... kan...

No comments: