Tuesday, June 3, 2008

Z Series: "tuek..ko kasi tukar la..aku taknak tgk ko macam ni!! ko tukar!"

"tuek..ko kasi tukar la..aku taknak tgk ko macam ni!! ko tukar!" kata Pn Rosita.

gini la lebih kurang ayat aku kene aritu..
aku pun tak clear sangat sebenarnye..
ape punca dan masalahnya..

ini mungkin gara-gara penampilan..
aku heran..
aku pelik..

time tu aku pakai jeans yang calar2 sket..
tapi tak koyak pun..
seluar yang aku sangka kan stylo..
buat cikgu aku sedih..
hehe..

dia kata..
" apsal ko jadi macam ni? rock!"
aku xpaham...

sebelum dia tinggalkan aku..dia kata..
"tuek..ko kasi tukar la..aku taknak tgk ko macam ni!! ko tukar!"

sehari lepas kejadian..
aku dapat dengar cerita yang cikgu tu sampai nangis tengok aku..
rock katanya..

tapi aku dah mitak maaf aritu..
aku pegi pakai macam mat pejabat lagi..siap kemeja!
haha..

aku cite kat member aku...
ada sorang tu bg respon..
dia kata kat aku..
" aku rasa kalau aku yang pakai macam tu..
die tak terkejut..
tapi ko yang pakai..tu yang dia terkejut"

aku masih tertanya2..
kenapa..kenapa.. dan kenapa..
aku takleh pakai jeans ke??


** tuek: nama komersial aku time kat skolah.

8 comments:

Anonymous said...

patut r ko pakai suar biase je hari tu...
aku piki ko ni buang tebiat la pasal ko bukan jenis yang suke pakai suar tu kalau nak pegi mane2..
by the way, name komersial ko memang tak feymes kan kat UIAM tu..
tapi aku rase sampai bile2 budak2 simpang renggam & cikgu2 yamg tau gelaran tu akan panggil ko TUEK

p/s: fais tak suke aku panggil ko tuek coz tu TUA in jawa.

~the Ultraman~

zarseries said...

tapi kan..
sukati aku ar nak pakai pe..
letih ar..
ape aku buat..
orang mule la cakap..
letih2!hehe...
ermm..
aku xde masalah ngan nama tuek tu..
no hal lah!

Matematis Muda said...

rock itu batu
bukan jahat
org yg pegang batu yg tentukan batu itu jd jahat atau baik
ke guane tuek?
hehe

zarseries said...

haha...
bereh boh!!
rock bukan jahat atau ganas..
rock tu batu!

Anonymous said...

mu tu yang tak cakna kat cekgu
da cekgu tak suke, ye tak suke la...

~the Ultraman~

zarseries said...

aku bukan tak cakna..
aku tau..
maksud ko aku kene jaga perasaan cikgu..
yee...aku jaga..
tp sape nak jaga perasaan aku??
haha..ke guane??

Anonymous said...

NAILAH maybe?
hahaha

atau... er.. tak boleh sebut..

zarseries said...

ko ni suke ngarut ar...
pape jek..