Wednesday, August 20, 2008

aku, bukan, cinta..

aku bukan cinta..
yang bisa kau peroleh secara percuma.
yang bisa kau dapati merata rata..
kerna aku adalah cinta..
yang punyai harga nilainya.

aku bukan cinta..
yang tunduk pada si dia..
yang buta mata dan telinga..
kerna aku adalah cinta..
yang sedar hakikatnya.

bukan cinta aku..
ku tuju pada dirimu..
yang selama ini ku tunggu.
kerana kamu..
bukan milikku..

bukan aku cinta..
hanya kamu semata..
aku cinta pada yang esa..
pada ibu bapa..
serta sahabat sahaya..
dan bukan aku cinta..
cinta yang dipaksa

cinta aku bukan..
seperti alat permainan..
bila perlu kau simpan..
bila benci kau campakkan..
kerna cinta aku bukan..
untukmu wahai teman.

cinta bukan aku..
itulah yang kau perlu..
lupakan kisah lalu..
sekadar mana kau mampu..
kerna cintai bukan aku..
kau mulakan hidup baru.

No comments: