Friday, November 7, 2008

Kenali Sejarah Ulama Silam, Hargai Sumbangan Mereka Untuk Islam#2

mungkin tajuk ni tak kena dengan inti post ni..

Alhamdulillah..

dapat juga saya pergi kuliah ust adlan ni..

mula2 tu agak risau sebab hujan lebat..

at last sampai jugak kat IIS dengan lubayb walaupun lambat..

sebenarnya saya seronok menghadiri kuliah malam tadi sebab:

1) dapat ikuti kuliah ustaz yang dah lama tak pergi..
2) dapat jumpa ustaz sendiri..( rindu.hehe... rindu jugak kat guru2 dan rakan2 sekolah yang lain)

cuma tetiba saya teringat satu kenangan best masa kat sekolah dulu..

time f4 kot.. belajar hadis dengan geng2 dulu..
(geng: mus, pejal, zaid, midi, mcdoo, naz, dll..)

tiap2 hujung minggu..

alangkah bestnya sekiranya dapat kumpul balik dan sama-sama belajar dengan ustaz adlan.

at least masih berbincang walaupun jauh..

kadang2 semangat datang.. tapi semangat tahi ayam..

geng tu perlu untuk ingat mengingatkan..

hOi!! (baca dengan nada dan suara ust adlan!)

geng, mana kamu???

9 comments:

fahmi lubayb said...

alamdulillah...sampai juga walaupun tersesat entah ke mana2..main redah je..asyik2 terlepas simpang, pastu patah balik, naik kebas kaki ni,,hehehe...akhirnya sampai juga...

pepun time kasih kat ZAr sebab ajak g..byk didedahkan dgn benda baru..yang penting seronok la dengar kuliah tu...

pas kuliah ust adlan ajak minum kat gerai mamak...nak cari kedai mamak tu pun pusing tempat sama 4-5 kali...huhuhu, padahal dekat jer..hampeh tol...nasib baik nak balik uia tak sesat...alhamdulillah...

zarseries said...

takpe...
kembara ahli ilmu.
hehe..

pelajari Sunnah..
sebarkanlah!

Anonymous said...

selai aku, ko gtau sape je pasal blog ko nih?

fahmi lubayb said...

hahaha...
nasib baik kita kembara naik kereta...tak la azab sangat...
kalau muhaddis dulu kembara naik unta je...tak pun jalan kaki..semoga usaha mereka diganjari ALlah hendaknya...

zarseries said...

to the ultraman

ntahla...tak igt la plak..
apa macam?
bile nk wat come back dlm bidang hadith?

aku harap partner aku time kat skolah dlu dtg balik...
aku tunggu kau..
lagi sorang..muslieg!!
huhu...
tlg bgtau die..

to lubayb.

btol3...
hehe...
tu namanya juhd!

Anonymous said...

gtau sendiri

aku malas coz die suke cari gadoh dgn AKU....!!!!

zarseries said...

to the ultraman

huhu...
macam la ko tak kenal die tu..
die kan suke kenakan "orang silat"
haha..

Anonymous said...

ko pon same ke...!!!

tak gune...!!

zarseries said...

to the ultraman

relax2...
gurau2 naa..