Friday, June 11, 2010

praktikal'



" cara yang paling berkesan untuk menambah ilmu adalah mengajarkannya kepada orang lain!
"

yes.. inilah kesimpulan yang aku dapat selama berpraktikal lebih kurang hampir 3bulan di Madrasah Idrisiah (madid)..

walaupun ia satu jangka masa yang sangat pendek.. alhamdulillah ia memberi manfaat yang sangat besar pada aku. aku ingin mengambil kesempatan untuk mengucapkan terima kasih kepada seluruh warga madid..

insyaAllah aku akan menamatkan praktikal pada 26hb jun ini..kembali untuk meneruskan pengajian semester akhir di uia.

akhir sekali..aku teringat kata-kata Imam Bukhari yang meninggal pada 256H. Beliau berkata kepada Imam Tirmizi ( 279H ), yang pernah berguru dengannya. Kata Imam Bukhari kepada muridnya itu:

" aku mendapat manfaat dari engkau lebih banyak daripada manfaat yang engkau dapat dari aku.."

-kata kata imam bukhari yang dinaqalkan oleh ust adlan didalam kuliahnya 'kritikan tirmizi'

7 comments:

Melatidaisy said...

saye rindu madid..ewahh..hehe

zarseries said...

blum lg la bilah...

Melatidaisy said...

ape yg belum?

zarseries said...

nnt la sy abis praktikal dlu..
kte ckp sama2...hehe

fiqhullughah said...

aah tinggal esok..eh nak cakap same2 gak la..haha(menyebok)

zarseries said...

fiqhullughah:
bleh2..dah abis ni..
SAYA RINDU MADID!!

Falaq Syarie @ MIBCKK said...

nnti ade rezki..
kite pegi cerap bulan lagi..
insyallah..