Wednesday, December 24, 2008

jejak januari...

berdasarkan kajian yang telah dijalankan oleh Yang Berbahagia Dato' Dr. Fadzilah Kamsah...
inilah yang dipertua..sikap dan perangai orang yang lahir bulan januari..
sumber: durr mutalaklik
sekadar bercanda...

1) Bercita-cita tinggi dan orangnya serius, suka mendidik dan dididik.
komenZAr: cita-cita tinggi?haa.. tau takpe! serius? salah eja kot ni.. bukan ZAr Serius..tapi ZAr Siries..haha.. mendidik dan dididik.. yang ni ZAr memang suka..sirius!

2) Sangat mudah melihat kelemahan orang dan suka mengkritik.
komenZAr: yang ni tak tau la nak cakap.. tapi bak kata orang ni.. mengkritik bukan bererti menentang!

3) Rajin dan setiap yang dibuat nampak keuntungan.
komenZAr: rajin, ini pujian ke hape ni.. jangan tertipu dengan pujian! baca artikel ini by alitantawi. keuntungan tu hasil ape yang kite buat sebenarnye..

4) Suka pada kecantikan, kekemasan dan teratur.
komenZAr: ZAr memang suke semua ni bila perkataan2 ni dalam bentuk 'masdar' seperti di atas. tapi agak tak suka bila datang dalam bentuk fe'el contohnya mencantikkan.. mengemas dan mengatur.hehe...ikut mood jugak.

5) Bersifat sensitif dan berfikiran mendalam.
komenZAr: diam tanda setuju.. tapi sensitif dari aspek lain kot.. bukan macam girls.. tak tau nak explain macamana.. pendek kata, sensitif cara lelaki.. ( ada ke?)

6) Pandai mengambil hati orang lain.
komenZAr: hahaha.. jaga2 sape yang tengah baca ni.. aku ambik kang hati korang!! yearrrgghhhhh!!!!!!!!!

7) Pendiam kecuali telah dirangsang.
komenZAr: tepat!

8) Agak pemalu dan mempunyai daya tumpuan yang sangat tinggi.
komenZAr: pemalu, ni la punca menjadikan aku seorang yang pendiam. kesimpulannya, rangsangan akan menghilangkan malu aku.. hahaha..

9) Mudah mendisiplinkan diri sendiri.
komenZAr: dats why aku seorang yang berdisiplin!

10) Badannya sihat tetapi mudah diserang selsema.
komenZAr: Alhamdulillah sihat.. tapi bab selsema ni memang azab..

11) Bersikap romantik tetapi tidak pandai memperlihatkannya.
komenZAr: haa..dengar tu! die cakap aku romantik tau.. haha..

12) Cukup sayang pada kanak-kanak.
komenZAr: kalau kite tak sayang diorang..sape lagi? sape? ha? cakap!

13) Suka duduk di rumah.
komenZAr: rumahku syurgaku.. tapi lepas tengok cite "yes man" aku selalu keluar rumah..haha.. tengok ar cite ni. best!

14) Setia pada segala-galanya.
komenZAr: yang ni semua orang kene tau...aku bagitau skali lagi..aku setia pada segala-galanya!

15) Perlu belajar kemahiran bersosial.
komenZAr: alamak.. takde pulak subjek ni kat study plan aku..kene jumpa bro.asri nih. boleh add lagi satu subjek sem ni.. dulu pun dah blaja kan? kemahiran hidup..pendidikan jasmani..semua tu kemahiran bersosial pe..kecoh betul la..

16) Sifat cemburu yang sangat tinggi
komenZAr: cemburu tanda sayang kan? kan? kan??


14 comments:

sabrosa said...

7) Pendiam kecuali telah dirangsang.
komenZAr: tepat!



haa...bahaya ni..girls, jaga2 ok..hahaha

Anonymous said...

4) Suka pada kecantikan, kekemasan dan teratur.
komenZAr: ZAr memang suke semua ni bila perkataan2 ni dalam bentuk 'masdar' seperti diatas. tapi agak tak suka bila datang dalam bentuk fe'el contohnya mencantikkan.. mengemas dan mengatur.hehe...ikut mood jugak.


ohh, suke bila perkataan disusun dalam bentuk masdar tapi tatabahasa melayu silap...!

*diatas* sepatutnya dijarakkan!

zarseries said...

dear sabrosa

huhu...
jaga2..
jangan cuba2 merangsang!

*****************************

dear ultraman

baik cikgu..
'diatas' telah di 'update'

sekiranya ragu2 terhadap tatabahasa dan ejaan, sila tekan butang "IGNORE".

Anonymous said...

Setia pada segala-galanya.
komenZAr: yang ni semua orang kene tau...aku bagitau skali lagi..aku setia pada segala-galanya!
-----------------------------------
setia bertempat la bro! udah-udah la tu

Unknown said...

salam perjuangan...

erm, tanak wat jejak februari plak ke?

zarseries said...

dear aljuhr..

kau ni kan...
aku setia pun tak boleh..
takpe2..
aku cuba untuk tak setia..
hehe...

***************************

dear Badrul Aini..

februari tak terjejak ar..
huhu..

alifzaimimra said...

salam budak januari. kite kongsi hadiah nak? hehe...

zarseries said...

dear alif zai mim ra..

wOw! tawaran istimewa!

boleh2..hehe...

hepi january!! (awal gile wish..)

Anonymous said...

13) Suka duduk di rumah.
komenZAr: rumahku syurgaku.. tapi lepas tengok cite "yes man" aku selalu keluar rumah..haha.. tengok ar cite ni. best!


Patut la aku ckp je dibalas "yes man"...naik pelik aku...hampeh tol..
cite ape "yes man" ni...aku suka kluar rumah, tapi balik mesti kene bebel ngan parent..maka jadi malas pulak nak kuar...huhu

zarseries said...

dear lubayb

yes man! yes man! yes man!

tengokla sendiri cite ni...
malas nak bagitau..
haha...

Kalmar FF said...

manchester city dom är bra

Anonymous said...

tak senang!!

ang ingat la sendiri ape yang cikgu Rosita ko ajar dulu!

ape guna jadi murid kesayangan cikgu kalau perkara remh yang dia ajar dulu pun boleh LUPA!!

zarseries said...

dear the ultraman..

murid kesayangan..

err...sayang ke???

Anonymous said...

Takkan cikgu tu sampai nangis-nagis bile tengok ko pakai seluar jeans kalau die tak sayang ko!