Wednesday, April 29, 2009

kopi radix + semut


aku tak tau la pasal statement ni..

"telan semut boleh buat orang lupa"

mitos?

fact??

ape2 lah..

fakta yang aku tau..aku dah beberapa malam telan semut!

yayaya...

biasela bila kat rumah..aku tido lewat..

tgk tv..men game football manager (aku menang super league beb! team ganu!!)

hehe..sambil ditemani secawan kopi radix!! "..mai secawan.."

tapi malam td, time tgk game barca and chelsea..

macam biasa..minum kopi radix..

layan punye layan..adek aku bangun. (nak stadi la konon..)

bukak lampu! tup!

fuh! meriah je aku tgk semut2 tu berenang dalam kopi radix aku..

hm..selama ni aku duk minum dalam gelap..

err......kopi radix + semut!!

tobat tak minum dalam gelap lagi!

moga semut2 dalam perut aku selamat dunia akhirat..

12 comments:

izni nor ali said...

wakaka...
msti sdap giler kopi radix 2..
hingga m'jilat jari..
hohohoho...
mitos atau x..
lu pikir la sendiri...
huahuahua...

zarseries said...

sedap giler..
memang xleh gemok ar pasni..
semut dlm perut duk telan lemak..
hehe..

izni nor ali said...

hahaha...
dun worry...
semot dlm pewot u mesti fenin..
cari2 lemak..
cam carik gula2 dlm tepung..
wakakaka...
doakn semot 2 jmpe lemak u ye??
huhuhu...

~the Ultraman~ said...

ops.. silap.. patot komen tadi tu kat sini.. tak pe, aku wat siaran ulangan..

hah???? aku da lupe aku taip ape? ang rujuk sendiri la komen dalam "..i'm back.."

barboza said...

Semut2 la....jgn chelsea sja chelsea yg kalah...huhu

fahmi lubayb said...

astaghfirullah...

aku rasa haram makan semut sebab ia bangkai..setahu aku bangkai yang halal cume ikan dan belalang..tapi kalau tak sengaja dimaafkan...nak buat camane..lain kali berwaspada...

pasal bunuh semut tu haram, aku rasa bunuh haiwan lain pun haram, tapi kalau dah smut tu memudaratkan kita, spray je..hahaha...

tapi kita harus insafi juga, kenapa semut tu datang sehingga tergamak semut2 tu dibunuh dan dizalimi oleh kita dengan alasan semut itu mengganggu hidup kita, padahal hakikatnya, kita la penyebab yang menyebabkan semut itu datang...mungkin kita sepahkan manisan, atau buat kotoran yang menarik minat semut untuk datang...

jadi, sama2 lah kita menghindari segala sebab untuk semut datang. kerana ianya seperti kita memanggil semut datang kepada kita untuk kita bunuh dan zalimi mereka...mereka juga ada keluarga dan hak untuk hidup...

-pejuang haiwan-..hahaha

zarseries said...

(*)to barboza

tengok la nanti..
chelsea bukan kuat pOn..

(*)to lubayb

majulah semot untuk negara!!

sabrosa said...

faktor kejayaan terengganu..minum semut..hahahha

Anonymous said...

APE KO MEREPEK NI BAI

zarseries said...

pape laa...

muar said...

peh..
mesti semut2 hidup dlm prut awk..
ntah2 dah beranak-pinak dh..ha3

zarseries said...

biarla..
asalkan mereka bahagia disisi keluarga.
hehe..