Sunday, May 17, 2009

hari ibu + hari guru.

sempena hari ibu dan hari guru..

aku banyak wish sape2 yang layak bagi diri aku..

tapi xlarat nak wish sume orang..

untuk hari ibu..of course la ummi aku.

Rahani bt Abdullah. ni secret, takleh cite panjang2..

aku ada jugak wish beberapa insan lain seperti....(isi sendiri)

untuk hari guru plak..aku wish semua cikgu yang ada dalam list phonebook aku.

dari banyak2 msg diorang reply..ada 3 msg yang buat aku senyum sorang2..

ngeh..ngeh..

1.my ummi (tak nak bgtau korang..)

2.salah sorang ibu reply (ibu mertua kot..)..

" tq, sayang anak mak.."

3.ustaz aku merangkap ketua warden dulu..ust faizi, die tulis..

" thank u my son"

hehe.. papepun rasanya belum terlambat untuk aku tulis.

Selamat Hari Ibu & Selamat Hari Guru!!!

untuk ibuku dan ibu-ibu seMalaysia.

untuk kesemua guru-guruku di:

tadika kemas kuala besut ( cikgu aya, cikgu ana & lain2)
sk kuala besut (semua skali)
sk pengkalan nyireh (ustzh nik fatanah n lain2)
sek agama simpang rengam 1 &2 ( ustzh aminah, ust norizam n lain2)
sk simpang rengam (cikgu ramidah,cikgu nakiah,teacher kamisah,cikgu jumaat,cikgu ismail, dan ramai lagi)
last skali smk simpang rengam!!!
yang ni nak sebut nama ramai sangat..untuk semua guru2 smk simpang rengam..
you are d best!! i love u!

6 comments:

muar said...

slamat hari ibu n hari guru tuk sume yg bergelar status ni..yg bakal ibu dpt gak?haha

izni nor ali said...

aik..
die pon nk wat list jugek...
hahahaha..
pentiru!!!
wakakaka....

sabrosa said...

aku?hahaha

zarseries said...

to muar

boleh la..
tuk bakal2 ibu skali

to jenny

diam2..g men jauh2..
hehe..

to sabrosa

ni spesel tuk ang..
HAPPY TEACHER'S DAY!!!!

As said...

selamat hari ibu for ur ummi =)

jebbat said...

Wahai saudaraku, wahai kaum Muslimin,
Di atas kalimah Lailahaillallah Muhamadulrasulullah.

Saya sebagai hamba Allah menyampaikan seruan Allah dan RasulNya.

“Bukanlah dari kami orang-orang yang menyeru kepada assabiyyah, berperang atas dasar assabiyyah dan mati kerana (mempertahankan) assabiyyah” [HR Abu Daud].

Wahai saudaraku, wahai kaum Muslimin,
Kembalilah ke jalan Islam dan memperjuangkan Islam bukan atas dasar memperjuangkan Assabiyah iaitu bangsa kerana Rasulullah SAW tidak mengaku akan umatnya yang memperjuangkan assabiyah…

Rasulullah SAW telah mengkabarkannya kepada seluruh manusia bahawa bukanlah dari umat Muhammad jika mereka memperjuangkan bangsa.

Adakah kita hanya mengamalkan ajaran Islam separuh masa dan separuh lagi kita meninggalkannya...???

Allah SWT berfirman :

" Hai orang-orang yang beriman, masuklah kamu ke dalam Islam keseluruhannya, dan janganlah kamu turut langkah-langkah syaitan. Sesungguhnya syaitan itu musuh yang nyata bagimu " (Al-Baqarah(2):208)

Bersatulah saudaraku dengan kalimah Lailahaillallah Muhamadulrasulullah…!!!
Bersatulah kita di bawah panji kebesaran Islam…!!!

Ingatlah wahai saudaraku...

Sekecil kecil dan sebesar-besar amalan di dunia akan di hitung di akhirat kelak.

"Barangsiapa yang mengerjakan kebaikan seberat dzarrahpun, niscaya dia akan melihat (balasan)nya.Dan barangsiapa yang mengerjakan kejahatan sebesar dzarrahpun, niscaya dia akan melihat (balasan)nya pula."(Al-Zalzalah : 7-8)

MAMPUKAH KITA MENJAWABNYA NANTI APABILA KITA BERDEPAN DENGAN ALLAH SWT...???

Ya Allah, aku telah jalankan perintahmu…