Wednesday, June 3, 2009

buat pencuri..

sejak kebelakangan ni..
banyak kecurian berlaku..
bilik aku dah kena kali kedua.

1st.. hp member dengan duit aku hilang..
2nd.. laptop member aku pulak.

kalau nak dikira laptop tu dah tersangat2 uzur..
alhamdulillah pencuri tak berminat dgn laptop aku.
mungkin ada sebab2nya..

ini berlaku time aku pegi johor hari tu..
bilik kami agak terbuka sebenarnya..
maybe sebab duk kat level 1..
tempat persinggahan kawan2 yang lain..
jadi ramai la kwn2 yang singgah.

antara sifat buruk kami ialah..
"percaya kawan"
bila dah berkawan tu.. percaya 100 peratus.
tapi kami lupa..bukan semua yang macam tu.

tak tau la manusia jenis apa yang sanggup aniaya kawan..
actually, aku tak tau pun sape yang amik..

tapi kalau engkau yang amik..
kau yang aku anggap kawan..
dosa kau dengan dud..kau tanggung.
dosa kau dengan mail.. kau tanggung.
dosa kau dengan aku..aku xkesah.
mungkin kau takde duit sangat..kire halal.
tapi lepas ni.. kau tak payah la cari aku lagi.
aku menyesal kenal dengan kau!!

10 comments:

Anonymous said...

huh..salam..... kesian tol... sape la yg jd pencuri tuh...
walaupon kesempitan wang...juz ask for it to everyone..
takkan semue manusia kedekut...at least sorg mesti bg RM1..lau 30 org??
hah..da lps tok beli topup pon..
DA XDER DUIT..BUAT JE LAR MUKE XTAU MALU..DARI KO MENCURI....DA LA DUIT HARAM,...
APE LA SGT NK DBANDINGKN NGN DUIT HALAL NGN MARUAH DIRI....juz trow away ur EGO!!!!!
see ya..salam...

sabrosa said...

ish..malu aih ngaji universiti islam saja wat perangai camtu..huhuh

zarseries said...

anonymous

tu lah..

xtau nak cakap ape..
takde bukti nak suspek sape2.

jangan sekali2 pk orang lain macam kita..

zarseries said...

sabrosa..

sume tempat ada benda camni..

cuma sem ni rancak sket aktiviti dorang..

biasala..short sem xdapat pinjaman..

die ingat die je yang takde duit..

kalau ter'kantoi' tu..

aku xtau la ape jd..dah byk die sebat..

Unknown said...

sepandai pandai tupai melompat pasti kan jatuh juga...

modus operandinya ni bukan kerja berseorangan ..tp ada geng sendiri...geng pencuri amatur (laptop rosak pun di sebatnya)

kta tuggu bla brung 2 da jatuh ke tanah kta pukul ramai2 sampai mati...

izni nor ali said...

emo nmpak nye abg azreen kite neh...
sabar2...
hohoho...
nnt i sekeh kepala pencuri 2..
wakakka..

zarseries said...

barboza,

dah jatuh ditimpa tangga..

dah kantoi..di pukul pula..

zarseries said...

jenny..

emo neh..

tahap melampau dah ni..

~the Ultraman~ said...

errr

laptop ko pun da tahap monopos

hahaha

ko memang da tak beduit pon coz joli dengan awekz je...

Usopopop said...

Haaaaihhh...mencuri pulop doh...nk keno la tu..teringat memori lame di UKC1...Ngerrrriiiii~~~